17 Mar 2016

2 yaşa VEDA ederken...

3 yaş
Yeni pozu böyle :)
Fotoğraf çekinmeyi bir çocuk ancak bu kadar sever :) Poz ver de anında işini bırakır gelir en memnun olduğum huyu diyebilirim :) 

3 yaşa sayılı günler kala 2 yaşa veda etmemiz biraz sancılı geçiyor. 2 yaş sendromu sanırım yerini 3 yaş sendromuna bırakıyor. Bu sendromlar biter mi? tabii ki bizim evde hiç bitmez :)

3 yaşımıza gireceğiniz ama maşallah yavrumuz hala kronik sorun haline gelen uyku problemlerini bir türlü aşamadı. İnstagramdan takip edenler bilirler gece bekçisi Ela yı yormak adına bayağı savaş veriyorum. Yeri geldi 2km yürüttüm, yeri geldi eve kaydırak koydum yeri geldi sofrayı bırakıp saatlerce saklambaç oynanıp koşturdum yeter ki bayılıp uyusun diye ama yokkkk hala az uyku ile büyümeye çalışıyor. Haftaiçi anneanne de öğlen uykusunu az da olsa uyuyan kızçe haftasonu bizimle vakit geçirmek adına öğlen uykusu falan uyumuyor bu durumda tüm gün oynamak, ilgilenmek zorunda kalıyoruz. Ev işleri hak getire durumunda...

Bizimle yatıyor. Bu konuyu çok takıyorum artık evet zamanla vazgeçecek belki ama bir şekilde kendi yatağında uyumayı öğrenmesi gerek. Bizim yatağımız da uyutup kendi yatağına yatıyorum ama daha 1 saat dolmadan yine bizim yatağa geliyor. 18 aylıktan beri aşamadığımız bir konu oldu bu belki de artık dışardan bir destek almamız gerekiyor. Yoksa gece boyu yataktan düşmemek adına gerçekleştirdiğimiz çabalarımız sonucu birimiz sakat kalacağız. Kısaca az uyusun ama yeter ki kendi yatağın da uyusun.

İştahımız maşallahh diyeyim çok çok iyi gördüğü hiç bir sofrayı kaçırmaz oturur herkesle yemek yer ama gel gelelim boy, kg, ebat bildiğiniz 2 yaş çocuğu kıvamında. Hala 2 yaş kıyafetleri giyiyor 1 yılda da toplasak 1 kg aldı diyebilirim. Panik yok her şey normal bizim aileden pek tombik çocuk çıkmıyor genetik miras :) Çok şükür kolay kolayda hasta olmuyor.

Fiziksel gelişimi geri olsa da el becerisi ve dil gelişimi maşallah aldı başını gidiyor. Eller hep belde ve ağız da hep bir çığlık. Emir kiplerini çok güzel kullanıyor mesela :) "bunu yapacaksınız dedim size" yapan yok tabii 2 saat yerde tepinerek ağlıyor varsın ağlasın alıştık artık.

3 yaş çocukları





Çok iyi makas ve kalem kullanıyor. Taşırmadan boya yapmak için inanılmaz hırs yapıyor. En önemlisi detaycı dişi, dili, kirpikleri olmadan çocuk çizmiyor. Çöp adam yapmadan ileri gidemeyen annesine göre inanıyorum ki çok iyi resimler çizecek :)










Tehdit, şantaj çok fazla; "bana çikolata vermezsen kendimi balkondan atarım", "o tokayı takmazsan seni gebertirim" gülcem gülemediğim anlar bu anlar oluyor işte. Bunlar "izlemiyor o kendi halinde oynuyor" dediğimiz anlar da diziler de geçen sözcükler. Yağız'a sen Sefer'sin diyo mesela. Poyraz Karayel dizi keyfimiz de bu gidişle rafa kalkacak gibi görünüyor. Yoksa Yağız ın adı ya Poyraz kalacak ya Sefer :) Kısaca oyun dahi oynuyor olsa kulağı hep bizde ve bellek kayıt altında.

İnanılmaz derece de kıyafet seçmeye başladı. Ben konuya abiden dolayı zaten hakimim ama 10 yıldır hala abiyle kıyafet kavgası yaparken birde bu kızçe ile nasıl baş ederim bilmiyorum. Uzmanlar çocuklara küçüklükten itibaren 2 seçenek sunun o seçsin diyor ya ben bunu önermiyorum Yağız da bunu yaptım hay yapmaz olaydım dediğim çok anlar oluyor(her sabah gibi). Adam üniforma da bile seçenek arıyor. Ela da akıllandım yapmadım bugün bu uygun bunu giyelim dedim iyi güzeldi de ama bakıyor abi hep istediğini giyme kavgasında aşağı kalır mı? kalmaz tabii. Geçen gün montu ayakkabısına uymadı diye evden zor çıkardım. Hayır ayakkabı ve mont seçeneği de 1 yani fazlasını o an nerden koyayım önüne. Neyse ki şimdilik ikna edilebiliyor. Ama gidişat Yağız 2 olma yolunda.

Süsü hep vardı sabahın köründe uyku hiç tutmadığı için toka takalım, kolye takalım, makyaj yapalım istekleri aldı başını gidiyor. Küçücük çocukların ellerinde ojeyi hiç sevmem ama öyle krizler yaratıyor ki (bu da bir nevi sınav) sadece 1 yada 2 tırnağına sürme hakkı var neyse ki babası kızıyor da hemen çıkaralım paniğine yenik düşüyor.

Ahhh baba demişken babamız 10 numara. Kakam geldi babam gelsin, babam uyutsun, babam giydirsin, babam yedirsin vs. resmen benden daha çok emeği var üzerinde. Benimle sadece oynuyor ve banyosunu yapıyor ama babası ile hep bir temas halinde sarmaş dolaş. Gözümün içine bakarak kocan benim artık demeyi de asla unutmuyor. Yoo hiç kıskanmıyorum :)

Kendini hep kendinden büyüklerle kıyaslıyor. Sevdiği arkadaşları var mesela hemen aklına geliyor ben ondan büyüğüm diyor. Ya da o kıyafetini giymeyi beceremiyor ben yapabiliyorum diyor. Ha arada aynada kendine bakıp bakıp maşallah dediğine de şahit olmuşluğum var. Çocuk da özgüven tavan.

Amaaaa yabancı birini görsün hemen sus pus olur sakin, ağzı var dili yok çocuk tipine bürünü verir şaşar kalırsınız. Tam o anda pembe rujum var derseniz kabak çiçeği gibi 2dk da açılır.

Etrafta yeni doğan bebeklerden dolayı kendini resmen kadın gibi sanıyor. Karnına bebekler sokup doğum yapıyor sonra da o bebeği emzirip, uyutup, altını değiştiriyor. Bana da bırakıp işe gitmeyi ihmal etmiyor şimdiden torun bakıyorum :)

Evcilik oynamaları çok gelişti hala kendi başına oynamasa da bebeklerle falan çok güzel sohbet ediyor ve de onları konuşturuyor.

Abi ile bir ara çok güzel oyunlar oynuyorlardı ama şimdi o erkek diyo ve direk çocuğa dalıyor. Bu eli maşalılığın sebebini henüz çözemedim ama Yağız a karşı bu sıra ilginç bir öfkesi var. Ben onun ablasıyım odasını toplasın, kitap okusun, ödevlerini yapsın gibi bir artistliği söz konusu. Başka çocuklara vurduğunu da görmedim çok şükür herkese vurma gibi bir dönemi olmadı.

Birde şahane küsmelerimiz var istediği olmasın veya biraz sesimizi yükseltelim odasına gidip küsüyor ve biri yanına gidip sarılıp öpene kadar ağlıyor hemen peşinden koşmayalım diye bekliyorum bazen valla abartısız her dakika ses tonunu daha bir rahatsız edecek düzeyde arttırıyor sıkıyorsa gitme yani :)

İnişli çıkışlı bir evre bitiyor diğer bir evre başlıyor. Ve zaman su gibi akıp gidiyor. Korkuyla evlat yetiştirdiğimiz bir dönemdeyiz o yüzden büyüdüklerine inanın sevinemiyorum. Hatta onlar büyüdükçe onları koruyamamaktan daha çok korkuyorum.

Allah kimseyi evlatlarıyla sınamasın bütün sendromlu dönemlere razıyım.

Sevgiler,







40 yorum:

  1. Masallah:)nice güzel yaşları olsun minigin

    YanıtlaSil
  2. Maşallah Ela'ya..Doğum günü kutlu olsun. Hayatı boyunca hep mutlu olsun...

    YanıtlaSil
  3. Allah bağışlasın:) ne güzel anlatmışsınız. Çocuklarla özellikle de küçük kız çocuklarıyla baş etmek zor derler. Dediğiniz gibi bazen yaptıkları komik olduğu için gülmek istiyor insan ama görmemesi ve ciddiye alması için kendini tutuyorsun. Ben de küçükken çok şımarık ve dediğim dedik bir kızmışım ama şimdi inanın o halimden eser yok:) tanıyanlar o şımarık kız sen olamazsın diyor:)) süs konusunda aynıyız zaten topuklu terliklerim olmadan kimseye gitmezdim, pijama değil gecelik isterdim, pantolon giymez tayf ve etek giyerdm... Daha neler. Çok uzun yazdım ama çok hoşuma gitti yazınız kendi küçüklüğümü hatırladm. Ben henüz deneyimli değilim annelikte ama kesinlikle çok güzel nir duygudur. Sağlıkla büyüsün en önemlisi o. İnşallah ilk olarak gece uykularına alışır;) küçük prensesinizle size sağlıklı günler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umtu var ozaman ileride hanım hanımcık bir evlat olabilir belkide :) cadı kalacak diye korkuyoruz :)) teşekkür ederimmmm ;)

      Sil
  4. Gülşahcım yaşıt oldukları için kısmen aynı şeyleri yaşıyoruz ama cinsiyet farkından dolayı ayrıştığımız çok nokta var :) Bugünlerde işlerden fırsat olmayınca bende toparlayıp yazamadım 3 yaşa vedayı. Bu arada 2013'lü değil mi Ela kız? O zaman 3'ü bitirip 4'ten gün almıyorlar mı?
    Sevgiler yeni yaşınız hayırlı uğurlu olsun... Sendromsuz günler diliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayy oda ayrı bir kagasa 3 mü 4 mü şimdi bu cocuklar direk ay olarak söylemek daha mantıklı 36 aylık diyelim :) dr.3 diyor kreşler 4 yaş diyor :) çok çok teşekkür ediyorum cnm aminnn

      Sil
  5. Nice yaşlara... Allah sağlıklı, huzur dolu bir ömür versin. İki gün önce eşimle birlikte bloğunuzu açıp fotoğraflarına baka baka sevdik meleğinizi :) Çok güzel maşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaaa çok teşekkür ederim darısı başınıza diyeyim ozaman :)

      Sil
  6. Gülşah'cığım sen o kadar güzel anlatmışssın ki gülerek okudum ama yaşarken hiç gülünecek şeyler olmadığını biliyorum. Allah yardımcın olsun arkadaşım. Benim minik cadıda da benzer sinyaller alıyorum. Hayırlısı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol cnm teşekkür ederim yer yer eglenceli yer yer dram ağırlıklı işte :))

      Sil
  7. Çook tatlı :) Gülşah bu uyku sorunu konusunda sana bir öneride bulunabilir miyim, bizde çok işe yaramıştı hatta bloğa yazmıştım "Dev Yatak" diye. Kendi yatağının yanına ben normal bir kanepeyi bitiştirmiştim ve direkt kocaman yatak olmuştu. Uyuyana dek orda yatıyordum, sonra yavaş yavaş elini tutmaya falan geçebilirsin, inanılmaz pratik olmuştu. Hem kendi yatağında hem sen yanındasın yani, geçiş aşaması için iyi fikir olabilir.. Kolay gelsin!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her türlü öneriye açığım inanki :) ya bizde yatagının yanına sandalye koyduk orda oturuyoruz yanına yatarakda uyutmayı denedik o tam bir kaos oldu beni istemiyor sadece babasının uyutmasını istiyor ama adamı 40dk sandalye tepesinde oturtuyor uykuya dalması sıkıntılı ve tüm gece diken üstünde uyuyor en ufak çıt sesinde uykum bitti diye kalkıyor.

      Sil
  8. Masallah... Omru guzel olsun,nice yaslari olsun insallah :)

    YanıtlaSil
  9. Kız çocuklarının süsü püsü, pozu hepsi bir başka oluyor. Geçen gün Deniz'in doğum gününde yeğenleri çekeyim toplu dedim. Hepsi de hazırolda durdular:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dimi kızlar kesinlikle kayıtsız kalamıyorlar pozlar o biçim :)

      Sil
  10. Maşallah Ela'ya. Çok tatlı çok. Resim yeteneği azımsanacak gibi değil tekrar Maşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol cnm teşekkür ederimmm ;)

      Sil
  11. Çok tatlı, çok şirin bir kızınız var. Kız çocukları biraz daha giyim , süse, ojeye ve resim çekilmeye meraklı oluyor. Daha nice yaşlarını görün. Sevgilerimle...))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aminn çok teşekkür ederim çok seviyor gercekten süsü :)

      Sil
  12. ben de 2 yaş 3 yaş 11 yaş vs. sendromlardan şikayetçiydim hep. o kadar acılar yaşıyoruz ki bu aralar. Gerçekten sendromuna bile kurban olayım halindeyim. her anını doya doya yaşıyorum. Senin yazılarını da okudukça yalnız değilsin Ümran. bak herkes yaşıyor diyorum. Çok şükür bugünümüze.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her yas ayrı bir sendrom :) evet evet yalnız değiliz gercekten hepimiz aynı süreçlerden geçiyoruz.

      Sil
  13. Bu kızlar bir başka ya. Bu arada yaşına gore gayet iyi çizimleri. Fazla da uyumuyor diyorsun ustun zekalı olmasın. Çene de kuvvetli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bilmem hiç öyle düşünmedim bak şimdikilerin hepsi cin gibi valla :)

      Sil
  14. Tam bir cimcime senin bu kızın. Umarım bir gün sıkıştırma fırsatım olur. Pembe rujumu alıp da geleyim bari. :)

    YanıtlaSil
  15. Bu kızı bi gün fena halde yiycem yaaa canım sıkıldıkça fotoğraflarına bakıp gülümsüyorum :) maşallah nice nice yaşları olsun Allahım sizi birbirinize bağışlasın :)

    YanıtlaSil
  16. Maşallah nice güzel yıllara sağlıkla ulaşsın güzellik

    YanıtlaSil
  17. Sorma canim bunlar uyumuyor, uyaranlar cok acik. Benim oglum da uyku sevmiyor. Gun icinde nasil yoruyorum benim uykum geliyor onda "tik" yok. Buyudukce uyuma istekleri daha da azalacak alistir kendini. Sen de mutlu o da :)))

    YanıtlaSil
  18. resmen pembe bi ruj alıp gelmelik durumda Ela izle halini sonra öp öp öp yani :) yazının her cümlesi ilerledikçe daha bi korkmaya başladım yaaa :):):):) zaten 2 yaş sendromuna 15. aydan girmiştik maşallah daha ondan çıkamadan bir diğeri mi geliyo yoksa :)

    YanıtlaSil
  19. mutlu seneler diliyorum doğum günü kutlu olsun minik Ela'nın ama çok zor bir çocukmuş gerçekten dışarıdan bize minnoş bir biblo bebek gibi görünüyor ama .-)) neyse ki bende pembe ruj bol :-))))

    YanıtlaSil
  20. Allahım bu ne şekerlik maşallah kuzuya. Gülşahcım,gerçekten de iyi çizim yapmış hem de bu yaş için.
    2 yaş sendromundadır o da , ondan abiye hırçınlıklar felan bişiler :)
    gelsin 3 yaş sendromu :)
    nice mutlu huzurlu yaşları olsun canım. sevgiler-derya

    YanıtlaSil
  21. :))))inanmıyorum yaaa bu ne afacanmış böyle:))))acaba televizyondaki dizilerden mi etkileniyor? Benim aklıma o geldi yani özellikle o şantajlar filan:)))güldüm de bir yandan hay Yarabbi:))))süsü, püsü çok yakışıyor ama prensese, Beşiktaş formaları filan bayıldım, kocaman bir maşallah diyorum. Ayrıca bu kız iyi bir feminist olacak gibi:)))canım kolay gelsin sana:)
    sevgilerimle...öptüm..

    YanıtlaSil
  22. Allah yokluklarını göstermesin bu şekilde büyüyecekler ne yapalım biraz yorulacağız ama yapacak bir şey yok çocuklar bizim :)

    YanıtlaSil
  23. Bayılıyorum bu işveli, cilveli hareketlerine (:

    YanıtlaSil
  24. Akşam keyfim oldu tatlı cadıcık Ela :) Minik prenses çoook mutlu olsun inşallah ... Yürekten kahkahalar atacağı sağlıklı yarınları olsun ... Anneciğine de iyi baksın , el üzerinde tutsun ...
    sevgiler

    YanıtlaSil
  25. cnm maşallah :) şansı açık olsun

    YanıtlaSil
  26. Sevgili Gülşah, her iki postu da satır satır okudum ,bir yandan da sizi hayal ettim genç kız olup bunları birlikte okuyor olduğunuzu:))
    anne bunu da mı yazdınn amann tanrımm ben neler yapmışımmm,ay ben çok şekermişimmm:))) o gün geldiğinde birlikte yazarsınız duygularınızı.
    Güzel ailenle hep mutluluk için de yaşayın canım sağlıkla nice yaşlara inş.

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe