18 Nis 2016

Tehlikeli Avataria Oyunu

facebook avataria oyunu

Sabah bir arkadaşımın uyarısıyla okuduğum bir haberi aynı saatler içerisinde bir çok arkadaşımın paylaştığını gördüm. Tüm anneler aman dikkat edin diyerek paylaşımda bulunuyor.

Konu avataria diye bir oyun yani sanal bir arkadaşlık oyunu. Sıklıkla oynayan yaş grubu 9-14 yaş. Oynayan büyükler de varmış ama en çok bu yaş grubunun dikkatini çekiyormuş.

Girip bir baktım bir karakter yaratıyorsunuz. Komutlar alıyorsunuz, görevler var onları uyguluyorsun. Klube gidiyorsun, sevgili buluyorsun, evlenme teklifi ediyorsun, aynı yatağa yatıyorsunuz işin tuhafı sanal ortamda karşında ki biriyle ciddi ciddi yazışıyorsun.

Ekşi sözlükte biri detaylı bir şekilde yeğeninde gördüğü bu oyunu giriş yapıp tüm yazışmaları aktarmış.

"oyun içinde bir kaç çer çöp toplayıp başlangıç görevlerini bitirince, hemen parka gidip bir "arkadaş" edinme görevi geldi. parka gittik. daha gireli iki dakika olmadı ki, biri yanıma geldi. "slm" yazdı. "slm" dedim. "arkadaş olalım" dedi. "olur" dedim. istek gönderdi kabul ettim. "hadi bana gel" dedi. o gitti, ben yeğenimin yardımıyla onu takip etmeyi öğrendim. evi olarak dekore ettiği bir odaya girdik. (yeğenimi kibarca yanımdan uzaklaştırdım. zira gidişatı pek beğenmedim.) "kaç yaşındasın" dedi. "" 9 dedim. "tamam, ben de 11, hadi oynayalım." dedi. "ne oynayacağız ben daha yeniyim. bilmiyorum oynamayı" dedim. "tamam ben sana öğreteceğim." dedi. ekranın üst köşesinde "*** seni öpmek istiyor" diye bir pencere açıldı. kabul ettim.
bundan sonraki diyalogları aynen yazıyorum:

*** - hadi üstümüzü çıkaralım.
ben - neden
*** -böyle oynayalım
ben - ama ben bilmiyorum.
***-tamam. okuyor musun
ben-evet
***-nerde
ben -(salladım bi okul adı)
***-tamam ben de okuyorum. daha önce hiç külodunu çıkarmadın mı
ben-anlamadım
***-külodun ne olduğunu biliyorsun di mi
ben-evet
***-tamam. şimdi onun içinde bişey var ya. o nasıl görünüyor
ben-anlamadım.bilmiyorum
***- tamam. evde yalnız mısın
ben-hayır annem var
***-tamam yanında mı
ben-hayır
***-tamam.gelirse haberver
ben-tmm
***- bundan sonra burda sadece beni bul tamammı başkasını kabul etme
ben-tamam
***-ben sana gold vericem.gelinlik alıcam. puan da kazanırsın. seviye atlarsın
ben- tamam
***-facebook hesabın var mı
ben-annemin var
***-tamam telefonun var mı
ben-yok annem doğum günümde alcak
***-tamam ne zaman doğum günün
ben- temmuzdaa
*** tamam eğer annen almazsa ben sana alırım
ben-telfon mu
***-evet ama burda sadece benimle konuş bir de bana sana gönderebileceğim bi adres lazım
ben- tamam
***-tamam sex oynayalım mı
ben- nasıl oynucaz
***- sen şimdi külodunu çıkar onun içindeki .........

gerisini yazmayacağım çünkü baya baya bildiğin detaylı oldukça açık ve anlaşılır bi biçimde yazdı adam! 9 yaşında olduğumu söylediğim halde. 9 yaşında bir çocuk için bile basit kaçacak bir dille yazdığım halde. baya baya detaylı ve açık anlattı adam!
Kaynak: ekşisözlük

Hürriyet sayfasın da da oyunlu ilgili yazı vardı.
avataria tehlikesi

Kısaca tablete, telefona, bilgisayara yüklenen bu oyuna dikkat edin. Görürseniz; silin, engelleyin ve şikayet edin.

Bu oyunları denetleyen birilerinin olmamasına ve cezai yaptırım uygulanmamasına acayip gıcık olmuş durumdayım. Göz göre göre tacize meydan açılıyor. Neye dikkat edeceğimizi şaşırmış durumdayız. Çocuğun eline telefon bile veremez oldum belki de en güzeli bu ne diyeyim.

Mutlu ve tehlikesiz haftalar dilerim.



32 yorum:

  1. DÜN OKUDUĞUMDAN BERİ SİNİRİM BOZULDU BİRŞEKİLDE KORUMAMIZ LAZIM ÇOCUKLARIMIZI DENETLENMESİ DAHA DA KORKUTUCU

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yani gerçekten bu kadar denetimsiz oyunların yayılmasını aklım almıyor

      Sil
  2. İğrençlik dizboyu, bu tür oyunlar yasaklanmalı. Tam bir sübyancı ortamı oluşturmuşlar, korkunç!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu kadar yayılmasına bile müsaade edilmemeliydi

      Sil
  3. Paranoyaklaştırmak böyle birşey işte normal düşünemez normal hissedemez normal yaşayamaz olduk çünkü herşey tehlikeli herkes potansiyel :( korkmamak ve bu hale üzülmemek elde değil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. artık neye dikkat edeceğimizi şaşırmış durumdayız

      Sil
  4. Benim de sasirdigim bu tip oyunlarin kontrolsüzce nette olabilmesi ve yasaklanmamasi. Gerçekten anne babalar olarak ya yasaklayacagiz ya da kaygi içinde yasayacagiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bize kalmamalı bu durum yayınlanmasına müdahale edilmeli çünkü gerçekten çoğu görüntüde masum oyunlar ama içerisinde herşey var

      Sil
  5. Gülşah çok faydalı bir paylaşım olmuş. Bizim cocuklar küçük ama çevremizdekileri uyarmak lazım hemen paylaşıyorum yazını...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yağız 10 yaşında mecburen bu tarz şeyleri takip ediyorum canım ve ciddi derecede çocukların büyümesinden tırsıyorum

      Sil
  6. Böyle bir oyun nasıl oluyor da yasaklanmıyor ya da denetlenmiyor? İnanılır gibi değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende onu merak ediyorum şaka gibi

      Sil
  7. Korkunç !Ebebeynler olarak çok dikkat etmemiz gereken bir dönemdeyiz malesef :( Rabbim çocuklarımızı kötü niyetli insanlarla karşılaştırmasın :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin cnm ama bunlara devlet el atmalı cezalar ağırlaştırılmalı

      Sil
  8. Ahh kuzum dünden beri bunu konuşuyoruz sinirlerim zıpladı ,bu kadar kontrolsuzluk olmamalı anne babalara da çok iş düşüyor.
    Çocuklar geleceğimiz derken geleceğimizi bu kadar hızla batağa çekmeğe çalışanlardan nefret ediyorum hani elime geçse bir kaşık suluk işleri var inan çok kızgınım:((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bütün yük anne babalara kalıyor ablacım iyice paranoya oldum çocuk ne oynuyorsa bende oynayıp kontrol ediyorum.

      Sil
  9. Bugün çok fazla platformda yayınlandı. Muhtemelen yargı bunu ihbar olarak görüp gereğini yapacaktır. Yani öyle umuyorum. Biz takipte olalım gerekirse biz toplanıp el atarız. Sapık dolu bir ülkede çocuk yetiştiriyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende öyle umuyorum yani inşallah :) Hakkaten artık neye kime güveneceğimizi şaşırmış durumdayız sokaklar kotu diyoruz ev içinde bile tehlike var. Nereye saklayayım ben bu çocuğu bilemedim

      Sil
  10. Offf!!! Bu gibileri tespit edip, senden ve herkesten özür dileyerek yazıyorum - pipilerini kesip ağızlarına vereceksin, kan kaybından ölmesini bekleyeceksin ki, tedavi edilmesin. Başka çözüm bilmiyorum kimse hümanizmden bahsetmesin..:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne ayıbı abla benimde içimden neler geçiyor bir bilsen :) bir ceza yaptırımı olmalı bu kadar rahat olmamalı her şey

      Sil
  11. Ben de akşam Facebook ta paylaşılan ekşisözlük yazısıyla gördüm. Maalesef korkunç bir durum. Sapıklık dizboyu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sokaklar yetmiyor oyun içlerine bile gizleniyorlar artık

      Sil
  12. Çok iğrenç bir durum.En kısa zamanda şikayet edilmesi lazım. Böyle bir oyunu kim nasıl kuruyor hangi mantığa binaen acaba? Merak ediyorum..

    YanıtlaSil
  13. inanamıyorum. okudukça şok oldum. oyunun yasaklanmasından ziyade bu kişilerin ibreti alem olsun diye yakalanıp en ağır cezayla cezalandırılması temennim.

    YanıtlaSil
  14. Buna benzer oyunlar hep var yaa. Çocuklar ne kadar büyük bir tehlike içinde olduklarını farketmeden oynuyolar. Ben kardeşim oyun oynarken sık sık kontrol ederim. Bir keresinde böyle bir şey oynadığını görüp kızmıştım. Hatta geçenlerde böyle bir oyunun reklamını da gördüm televizyonda :(

    YanıtlaSil
  15. Hala aklım fikrim beynim almıyor, ülkemizde çocuk tacizi tecavüzü arttıkça artıyor vede önlem sıfır...yetkililer ilgililer neden duruyor...bir gecede yasa değişiyor ülkemde, ama sapıklık neyse nerdeyse göz yumuyor yetkililer...çok sinirlendim inanılmaz derecede...bilinçli aile ebeveyn olmak gerçekten önemli...dikkat etmemiz gerekiyor hemde çok dikkat...

    YanıtlaSil
  16. buna facede rastladım kanım dondu. pis sapıklar. çocuklarımızı mümkün mertebe teknolojiye karşı korumak zorundayız.

    YanıtlaSil
  17. feci bir şey derhal yasaklanması ve bu kişilerin takip edilip bulunması lazım resmen çocuk tacizi yani :-(( okurken bile sinirlendim yani..

    YanıtlaSil
  18. Bu tarz oyunlar hep vardı. sims, sanalika, habbo gibi oyunlarda farklı değil. Kaldı ki yasaklama ile de çözülecek bir şey değil bu.. doğru olan çocuklara sanal ortamdan birileri ile tanışmanın görüşmenin uygun olmadığını öğretebilmek.
    Bugün bir çok telefon uygulamasında bile bu tehlike mevcut. Bir arkadaşım Tinder da çok fazla lise çağında kızla tanıştığını, görüştüğünü (yaş aralığı +18 olmasına rağmen) söyledi.. Zaten ilkokul çocukların bu tarz sosyal medya hesaplarının olması, ailelerinde buna onay vermesi oldukça saçma. En nihayetinde hepsinde mesajla ulaşılabilme özelliği mevcut.
    Galiba bu durum bastırılmak, beğenilmek istemek ve merakla alakalı bir şey.. Ancak aile ortamında bu durumlar hassasiyetle konuşulup gerekli öğreti verilmedikten sonra önüne geçilmesi oldukça zor gibi..

    YanıtlaSil
  19. Konu için çok teşekkür ederim Allah çocuklarımızı şeytanlaşmış insanların şerrinden korusun

    YanıtlaSil
  20. Çok endişe verici bir hal aldı hayatımız. Çok dikkatli olmak lazım çok :( Tüğlerim ürperdi düşününce :( https://www.ihbarweb.org.tr/ adrese aşağıdaki linki şikayet edebiliriz. https://apps.facebook.com/avataria/?fb_source=search&ref=ts&fref=ts&hc_location=ufi . Teşekkürler bu paylaşım için Gülşah Hanım. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  21. Çok sinir bozucu bir durum,arkadşlar çocuklarımızı korumak maalesf bahçede sokakta değil demekki en güvende olduğunu düşündüğümüz evimizde bile tetikte ve sürekli dikkatli olmak gerekiyor paronayak olmadan yaşayabilecekmiyiz bilmiyorum.Bu yaş çocukları değil sadece hepimize allah kolaylık versin.Bunları engelleyecek proğramlaar yok mu acaba araştırmak lazım.uyarılar için teşekkürler.

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe