5 Mar 2018

Şekersiz 40 GÜN

şekersiz beslenme

Evet evet yanlış okumadınız ;)

21 günün sonunda enerjime ve kendime hayran kalınca oo süper ben böyle beslenmeyi kendime gün koymadan da devam ettiririm dedim ve ertesi günü annemin yaptığı börekleri mideye indirdim. Olsun yarın devam ederim dedim bir çikolata yedim baktım enerjim düşüyor, baktım gün saymak beni daha bir teselli ediyor ve gaza getiriyor bu yüzden bugün itibariyle şekersiz 40 gün beslenmeye başlıyorum.

Hala ne gerek var zaten zayıfsın diyen arkadaşlarım var. Tekrar söylemek istiyorum benim amacım kilo vermek değil sadece işlenmiş şekeri vücudumdan ve hayatımdan uzak tutmak. Sağlıklı beslenme sağlıklı yaşamı doğuruyor. Enerji tavan yapınca geceleri çocuklar uyuduktan sonra düzenli bir şekilde spor yapmaya da başladım. Kendim için yaptığım her şey bana yüksek motivasyon olarak geri dönüyor. Bu yüzden de bu yoldan dönmek istemiyorum.

İşlenmiş şekerin her türlü hastalık hücresini beslediğini unutmayın. Kilo vermek için değil ilk önce sağlığımız için vazgeçmek zorundayız. Bu konuda konuştuğum bir hemşire bana şunu dedi; şekersiz beslenerek kendin için çok güzel bir adım atmışsın peki ya çocukların? onları neden zehirlemeye devam ediyorsun?
Ya onlar da çok abur cubur sevmiyor tüketmiyorlar zaten falan desem de içimde bir vicdan azabı kaldı. Bu yüzden bu sefer bu programa çocukları da katmaya çalışacağım. Eve giren paketli ürünlere özellikle abur cuburlara ciddi bir kısıtlama koymayı deneyeceğim. Evet gerçekten evimize çok abur cubur girmiyor ama hiç girmese fena da olmaz. Kısaca ne kadar başarılı olursam kardır. Bu arada 21 gün ile yola başlayan eşim hala devam ediyor. Şimdilik şikayet ettiğini de görmedim :) Bizi böyle gören çocuklar da az çok nelere dikkat ettiğimizi biliyorlar. Örnek olarak fark yaratırız diye umuyorum :)

FARKINDAYIM

Gün içerisinde birkaç kere kendinize şunu söyleyin; FARKINDAYIM! Ardından, derin bir nefes alın ve ne kadar çok farkındalığa ulaştığınızı gözleyin. Her zaman yaşanılacak daha çok şey vardır.
 Benliğime, vücuduma ve hayatıma dair farkındalığımı sürekli olarak artırıyorum. Farkındalık, bana sorumlu olmak için güç veriyor.
* düşüncenin iyileştirici gücü kitabından alıntıdır.

21 günlük süreçte kendime motive edici iki kitap edinmiştim. O kitabın da yorumlarını mutlaka bloğum da paylaşacağım. Çünkü hayatımda iz bırakan kitaplardan oldular.
 Şimdi bu 40 günlük süreçte de bana görsel de ki iki kitap eşlik edecek.

 
 

Okurken ben asla yapamam diyorsan hemen silkelen benden ya da yapanlardan hiç bir şeyiniz eksik değil. Yeter ki işe kendinize inanmakla başlayın. Ve hemen kafanızda ki YAPAMAM kelimesini YAPARIMMM ile değiştirin. En azından denemek için kendinizi cesaretlendirin.

İnstagram paylaşımlarımı görüp bu yola benimle çıkan ya da çıkmaya karar veren arkadaşlarla bir whatshap grubu kurup birbirimize destek olmaya karar verdik. #şekersiz40gün etiketiyle seni de bekleriz ;)
instagram hesabım ; @gulsahonen

Not: Bu konuda bir diyetisyen ya da beslenme uzmanı değilim. Sadece sağlıklı yaşamak için hayatından sağlıksız olan her şeyi çıkarmaya çalışan bir anneyim.

Sevgiler,









6 yorum:

  1. Tebrik ederim, yolunuz açık olsun.

    YanıtlayınSil
  2. Bizde eşimle ekim ayından beri çok dikkat ederek besleniyoruz.tatlı ile zaten pek aramız yoktur.şeker enerji sağlamak açısından vücuda gerekli ancak şu fruktoz, glukoz falan yazan ürünlerden kesin uzak durmak lazım. Kolay gelsin.

    YanıtlayınSil
  3. valla şu sıralar enerjim o kadar düşük ki ben de tekrardan şekersiz 21 güne başlamayı düşünüyorum :) belki sonra 40 a da tamamlarım kim bilir :)

    YanıtlayınSil
  4. Çok güzel👍Aynen benim de kilo ğroblemim yok ama şekeri gün içinde çokça tüketiyorum. Hazır gıdadakiler benim de içimi acıtıyor tükettikçe. Belki bir gün başlarım ben de😊

    YanıtlayınSil
  5. kolay gelsin tebrikler,instagramda davetini okudum ama nedense kendimce hemen bir mazeret buldum bunun için ama sıkı takipteyim bu konuda sizi....

    YanıtlayınSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe